هزینه طراحی سایت با وردپرس
نوشته شده توسط : ساحل

هزینه توسعه وب سایت با وردپرس نسبت به امکانات آن متفاوت است. معمولا وب سایت های شرکتی کمترین خرج را دارند. اما وب سایت های فروشگاهی نسبت به امکانات آن می توانند چندین مساوی تفاوت خرج داشته باشند. بهترین راه برای به دست آوردن هزینه یک تارنما این است که امکانات باره دربایستن سایت خود را به صورت یک RFP نوشته آن را برای یک کمپانی های مختلف ارسال نمایید لغایت آن ها پروپوزال و هزینه های خود را تعیین نمایند.

اما لازم است که شما بدانید که پروژه شما با چه سیستم مدیریت محتوای و فناوری هایی گسترش داده می شود. زمانی که بر راز این جستار انتخاب خود را انجام دادید، می توانید وارد جزئیات شوید. مثلا اینکه قالب وب سایت شما چطور فرآوری شده است. متعاقباً هر یک از امکانات وب سایت نیز حائز متعرفه ایی مشخص است که فقط با استعلام دقیق مشخص می شود.

من در اینجا به دغدغه قالب تارنما می پردازم چون می دانم دشوار بسیاری از سایت های طراحی شده در این قسمت خفته است.

طراحی قالب وردپرس
شما برای نما وب سایت و صفحه بندی آن در وردپرس به یک قالب دربایستن دارید. در قالب است که جای Header، Footer، Sidebar، NavBar و غیره مشخص می شود. هزینه طراحی سایت با وردپرس به راستی پلاگین های گوناگون سایت در این قالب نصب می شوند. بعد گاهی تغییر این قالب فقط کمی کمتر از طراحی وب سایت هزینه بر است. ولی قالب یک سایت وردپرسی می تواند به اشکال مختلفی تولید شود. یک قالب می تواند به چهره سفارشی برای یک مشتری توسعه داده شود یا به اصطلاح از قالب های آماده کاربرد گردد.

طراحی قالب اختصاصی
شاید شما طرح خاصی برای تارنما خویش در ذهن دارید. یا وب سایتی به عنوان مدل نمی یابید یا می خواهید طراحی سایت شما کاملا متفاوت باشد. در این چهره شما به سراغ یک طراح وب سایت می روید و در پیش درآمد با کمک طراح بر روی فایل PSD سایت را به چهره یک طرح گرافیکی برپایی می نمایید. بعد از طراحی و اتمام تغییرات و ویرایش ها و پایانی شدن طرح بدست یک برنامه نویس با زبان ها و کد های مختلف نوشته و پیاده سازی می شود. این روش چه بسا پر هزینه تر و موعد بر ترین شیوه باشد. اما مزایای خویش را دارد. اینکه طرح در نهایت همان چیزی می شود که صاحب وب سایت می خواهد. حال اینکه سلیقه و آهنگ مشتری چقدر در عمل وب سایت را به اهداف سوداگری تقریبا می کند، جستار دیگری است.

شما گزینه های دیگری هم برای تهیه قالب وب سایت خود دارید. مثلا استفاده از قالب های آماده، یا اینکه یک قالب از قالب های شناخته شده دارکوب برای تارنما خود جاسازی کنید. اما بگذارید اول ببینیم که قالب آماده چیست تا به این برسیم که قالب های وردپرس دارکوب چه مزیت هایی دارند.

قالب های آماده وردپرس
شما برای استفاده از قالب های آماده وردپرس گزینه های زیادی دارید ولی گزینش از میان این گزینه ها خویش بحران بر انگیز است. اگر می خواهید از یک قالب آماده استفاده کنید به موارد زیر توجه کنید.

شما باید قالبی برگزیدن کنید که:

قابلیت تنظیم، انعطاف و توسعه (بیشتر) را داشته باشد
عملکرد خوبی داشته باشد، مثلا بخاطر سنگین بودن سرعت سایت را تفریق ندهد
برای دگرگونی ها به تولید کننده آن وابسته نباشید
الزامی برای به روز رسانی سالانه در آن وجود نداشته باشد
مشکل امنیتی نداشته باشد
برای سئو مناسب باشد
و غیره
قالب های آماده زیادی در اینترنت وجود دارند، حتی بعضی متعلق به ها مجانی هستند. ولی شما می توانید برای تعبيه قالب های حاضر به وب سایت های فروش قالب خارجی و داخلی مراجعه کنید. البته به نظر نمی رسد که قالبی با داشتن المان هایی که در بالا گفته شد در سایت های خارجی با این تفاوت نرخ ارز به صرفه باشد. از سوی سایر نیز بسیاری از قالب های آماده که امروز در بازار ایران وجود دارند، قالب هایی برگردان شده از همان قالب های خارجی با برخی محدودیت ها هستند.

مشکلات احتمالی قالب های آماده:

کیفیت توسعه آنها ذیل بوده و دارای خطا باشند
بخشی از کدهای آن رمزگذاری شده و دسته هایی متعلق به قابل تغییر و ویرایش نباشد
قالب فارسی نبوده و فقط برگردان ایی از یک قالب بیگانه باشد
به واسطه پلاگین های زیاد و لینک های خارجی قالب سرعت آن ذیل باشد
طراحی غیر اختصاصی نسبت به گونه و موضوع تارنما داشته باشد
ایمن نبوده و یا در بر گیرنده کدهای مخرب باشد





:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: